زیبا ترین .....

زیبا ترین جمله ها عکس نوشته متن ها در باره خدا. عاشقانه فلسفی حکمتی ......

زیبا ترین .....

زیبا ترین جمله ها عکس نوشته متن ها در باره خدا. عاشقانه فلسفی حکمتی ......

يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ب.ظ

متن و جمله خدایی.......



صدای خنده خدا را میشنوی؟

دعایت را شنیده و

به انچه محال میپنداری میخندد...







باران که میبارد همه پرنده ها به نبال سر پناهند..

اما عقاب برای اجتناب از خیس شدن بالاتر از ابرها

پرواز میکند!!

این دیدگاه است که تفاوت را خلق میکند...!






وقتی فکر میکنم میبینم وقتی تو حال و هواییم که دلم میخواد واسه خدا گریه کنم و باهاش حرف بزنم..

یه اتفاق خوب برام میفته!!

(دیدی وقتی خمیازه میکنی اشک تو چشات جمع میشه؟؟)

من وقتی تو اون حس وحالم...خمیازم میگیره!!!

احساس میکنم این کار رو خدا میکنه تا حال و هوام و  اشک چشامو بیشتر کنه!!

اشتباه نکن...خدا نیازی به اشک و گریه من و تو نداره...

"فقط دوست داره عاشقانه دوسش داشته باشیم"







می گن با هرکی دوست بشی شکل و فرم اونو می گیری
فکرشو بکن…
اگه با خدا دوست بشی ، چه زیبا شکل می گیری . . .

*****

آرامش چیست  ؟
نگاه به گذشته و شکر خدا
نگاه به اینده و اعتماد به خدا
نگاه به اطراف و جستجوی خدا
نگاه به درون و دیدن خدا


*****

آنهایی که به بیداری خداوند اعتماد دارند ، راحت تر می خوابند . . .

 

 






آفرین ها بر تو بادا ای خدا / ناگهان کردی مرا از غم جدا


گر سر هر موی من گردد زبان / شکر های تو نیاید در بیان


تو در جان منی من غم ندارم / تو ایمان منی من کم ندارم . . .





آیت الله بهجت:
هر کس باید پیش خود و خدای خود به اعمال خود سوء ظن داشته باشد و بدگمان باشد.
خدا کند از خودراضی نباشیم.

 اگر از خودراضی باشیم هرگز نمی توانیم حق بندگی را ادا کنیم.
با این که هیچ هستیم خود را همه چیز می دانیم!!!








دانشجویی به استادش گفت:

استاد اگر شما خدا را به من نشان بدهید عبادتش می کنم و تا وقتی خدا را نبینم ان را عبادت نمی کنم.

استاد به انتهای کلاس رفت و به ان دانشجو گفت : ایا مرا می بینی؟

دانشجو پاسخ داد : نه استاد ! وقتی پشت من به شما باشد مسلما شما را نمی بینم.

استاد کنار او رفت و نگاهی به او کرد و گفت : تا وقتی به خدا پشت کرده باشی او را نخواهی دید !





به خاطر بسپاریم که ،
همراهی خدا با انسان مثل نفس کشیدن است ؛
آرام، بی صدا، همیشگی ...
                                     ******

گیله مرد میگفت : دل دادن به گوش دادنه ؛ نمیشه خود رو دلداده کسی دونست، ولی گوش به حرفهاش نداد ، ( البته گوش دادنی که عمل در پی داشته باشه )

                                            *******

روی تکه ای کاغذ عکس یک قلب رو کشید.

پرسید : میتونی بگی این چیه ؟

با تعجب گفتم : این شکل یک قلب و علامت عشقه !

کاغذ رو از وسط تا زد و گفت : عشق از دو گوش تشکیل شده ؛

میدونی یعنی چی ؟ نمیشه ادعای خداپرستی و عشق به خدا داشت ولی یک گوش ات به خدا باشه و گوش دیگرت به غیر خدا ...

کاغذ رو به دستم داد و رفت ...





سخن گفتن با خداوند  مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است؛

ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد ...







مرحوم آیت الله بهجت(ره) یکی عارفان بزرگ زمان بودند.


روزی به ایشان گفتند : کتابی در زمینه اخلاق معرفی کنید .

فرمودند:

لازم نیست یک کتاب باشد یک کلمه کافیست که بدانی : "خدا می بیند" .







عشق زیباست...!!

و خدا این زیبایی را دوست دارد..

هیچ تا به حال اندیشیده ای که چرا هر ماه..ماه باز ماه میشود؟؟!

این حاصل دوست داشتن عشق پاکی ست

که میان ماه و خورشید است...





سلام...

این روزها فلبم را بخاطرت ناآرام کرده ام...

یا نه وقتی قلبی بخاطرت نا آرام شد دیگر نا آرام نیست ارامترین ...ترین قلب دنیاست..

قلبم را به تو سپرده ام ..میدانم به خوبی از ان نگهداری خواهی کرد..

میدانم این امانت را بهتر از اولش تحویلم خواهی داد..

خدایا !امید و عشقم را نسبت به تنها ممکن  و جاوید دنیا ثابت و گوش به فرمانیم را روز افزون ساز...

آمین یا رب العالمین

 

چه احساس خوبیه وقتی می شنویم کسی می گوید : مواظب خودت باش اما خیلی بهتر از اون اینه که می شنویم کسی می گوید : خودم همیشه مواظبتم !
                                                         ××××××

جاذبه سیب ، آدم را به زمین زد و جاذبه زمین ، سیب را !
فرقی نمیکند ؛ سقوط سرنوشت دل دادن به هر جاذبه ای غیر از خداست.
                                                        ××××××


دوستش دارم بزرگیش را ، سکوتش را ، عظمتش را ، اُبهتش را ، تنهاییش را ، حکمتش را ، صبرش را ، و بودنش عادتیست مثل نفس کشیدن !
خدا را میگویم …
                                                        ××××××

خدایا !
صدایت میکنم چون در این دنیا دیگر صدا به صدایی نمیرسه اما تو گفتی که شنوایی …

                                                        ××××××

وقتی باران می بارد خدا را بیشتر احساس میکنی...........باران یعنی نقطه چینی تا خدا

 

درمکه که رفتم خیال میکردم دیگر تمام گناهانم پاک شده است
غافل از اینکه تمام گناهانم گناه نبوده
و تمام درست هایم به نظرم خطا انگاشته و نوشته شده بود
درمکه دیدم خدا چند سالیست که از شهر مکه رفته
و انسانها به دور خویش میگردند
در مکه دیدم هیچ انسانی به فکر فقیر دوره گرد نیست
دوست دارد زود به خدا برسد و گناهان خویش را بزداید
غافل از اینکه آن دوره گرد خود خدا بود
درهمان نماز ساده خویش تصور خدارا در کمک به مردم جستجوکنم
شاد کردن دل مردم همانا برتر از رفتن به مکه ایست که خدایی در آن نیست

حسین پناهی
 

"آشوب"  همان حس غریبی ست

که وقتی به لبهای تو لبخند نباشد..دارم

                                     *****

چگونه میتوان به تاول های پا گفت:

تمام مسیر طی شده اشتباه بود..

                                   *****

با تمام وجو د گناه کردیم....

اما او نه نعمتش را از ما گرفت!و نه گناهانمان را فاش کرد!

و حال ببینید اگر اطاعت کنیم چه خواهد کرد....



پدر دستشو  گذاشت رو شونه پسرش و ازش پرسید:

تو قویتری یا من؟

گفت:من!

پدر با دلی شکسته بیاد همه زحماتی که کشیده بود دستشو از شونه

پسرش برداشت و دو قدم دور تر دو باره پرسید..

تو قویتری یا من؟

پسر گفت:شما!پدر گفت چرا نظرت عوض شد؟

پسر جواب داد:وقتی دستت رو شونه من بود انگار یه دنیا پشتم بود....

"به سلامتی همه پدرای دنیا صلوات"



خدا تنها روزنه امیدی ست که هیچ گاه بسته نمی شود..

تنها کسی ست که با دهان بسته هم می توان صدایش کرد..

با پای شکسته هم می توان سراغش رفت..

تنها خریداری ست که اجناس شکسته را بهتر بر میدارد..

تنها کسی ست که وقتی همه رفتند میماند..

وقتی همه پشت کردند آغوش میگشاید..

وقتی همه تنهایت گذاشتند محرمت میشود..

و تنها سلطانی ست که دلش با بخشیدن آرام میگیرد نه با تنبیه کرن...

خیلی دوست دارم خدای خوبم